Veilig uit je kot met eigen mondmaskers

De Nationale Veiligheidsraad van 24 april was duidelijk. De strijd tegen covid19 is nog niet gestreden, maar met de juiste maatregelen komen we er wel. Vanaf nu zal het straatbeeld gekenmerkt worden door alsmaar meer mondmaskers. Sommige huizen hebben intussen al wat vrijwilligers opgetrommeld om mondmaskers in elkaar te steken. Ook huisvandeMens Mechelen en Vilvoorde werken, met ondersteuning van deMens.nu, een veiliguitjekot mondmaskeractie uit.

Zij hebben enkele leuke ontwerpen klaar voor opvallende en frisse mondmaskers (zie hieronder). De bedoeling is dat de mondmaskers gemaakt worden door een aantal vrijwilligers en dit ​ conform de richtlijnen van de FOD Volksgezondheid (www.maakjemondmasker.be).

De mondmaskers worden op de eerste plaats voorzien voor de bezoekers van de huizen, de achterban en personeelsleden. Maar hoe meer maskers, hoe breder de mogelijke verspreiding. Wil je als huis ook graag zo’n project op poten zetten of ben je al met iets bezig? Laten we dan dubbel werk vermijden en de krachten bundelen!

Waarvoor kan je bij huisvandeMens Mechelen en Vilvoorde terecht?

• Verschillende ontwerpen in verschillende maten
  • Vragen en info over hoe zij het aanpakken

Waar zorg je zelf voor?

• IMD aanvraag
  • Materiaal voor de mondmaskers (=buitenkant met opdruk, stof binnenkant en linten)
  • Vrijwilligers om aan de slag te gaan
  • De verdeling van de mondmaskers
  • … en veel goesting, natuurlijk!

Indien interesse, vragen of feedback, neem dan contact op met Tamara van het huisvandeMens Vilvoorde ([email protected]). ​

Binnenkort uit je kot? Doe het veilig!

Ontwerpen en design: © Peter Egberghs

Tamara Delaet

Vrijzinnig humanistisch consulent, huisvandeMens Vilvoorde
Hebben jullie al reeds mondmasker gemaakt of zijn jullie hier mee bezig? ​
Stuur dan zeker making-off filmpjes/foto's (bvb. vrijwilliger achter zijn/of haar naaimachine) of het resultaat door naar [email protected]. Wij selecteren die dan voor op Intranet of sociale media. Zie hier een leuk voorbeeld van Catherine uit huisvandeMens Ieper

Persberichten in je mailbox

Over huisvandeMens

Bij deMens.nu staat de mens centraal. Mensen hebben mensen nodig. En mensen willen verbonden zijn met elkaar. Daarom vind je overal in Vlaanderen en Brussel een huisvandeMens in je buurt, waar professionele consulenten je graag helpen. De huizenvandeMens zijn open elke weekdag van 9u tot 16u30 en op afspraak.